Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Bielsko-Biała wyczekuje Beskidzkiej Drogi Integracyjnej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
30-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
31-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Bielsko-Biała wyczekuje Beskidzkiej Drogi Integracyjnej
fot. Paweł Sowa / Wydział Prasowy UMBB
Trwają przygotowania do budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. Inwestycja w swoim założeniu przysłuży się całemu regionowi i połączyć wiele miast na trasie, które obecnie zmagają się m.in. z korkami i ruchem tranzytowym wokół miejskich zabudowań. Wiele na budowie BDI zyska m.in. Bielsko-Biała.

S52 – Beskidzka Droga Integracyjna – to trasa z Bielska-Białej do drogi krajowej nr 7 w Głogoczowie, która po nowym śladzie zapewni płynne połączenia z takimi miastami jak Kęty, Andrychów, Wadowice czy Kalwaria Zebrzydowska. Trasa będzie liczyła 61 kilometrów długości.

Chociaż do wybudowania Beskidzkiej Drogi Integracyjnej jeszcze daleko, władze Bielska-Białej już teraz widzą wiele pozytywów, które przyniesie dla ich regionu zakończenie tej inwestycji.

Bielsko-Biała zainteresowana BDI

Rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej Tomasz Ficoń informuje, że miasto z dużym zainteresowaniem obserwuje działania związane z planowaną budową Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, głównie przez pryzmat łatwiejszego połączenia z Krakowem.

– To inwestycja długo wyczekiwana, która w istotny sposób wpłynie na poprawę komunikacji w naszym regionie. Szczególnie istotny z naszego punktu widzenia będzie odcinek przebiegający w granicach administracyjnych miasta. Realizacja tej trasy umożliwi wprowadzenie istotnych zmian w układzie komunikacyjnym, przede wszystkim poprzez odciążenie głównych dróg wlotowych do miasta – ulic Wyzwolenia i Witosa (z kierunku gmin Wilamowice i Kozy) oraz ul. Krakowskiej, będącej fragmentem drogi krajowej nr 52 – wymienia przedstawiciel ratusza.

Dodaje, że budowa Beskidzkiej Drogi Integracyjnej to ważne przedsięwzięcie, które znacząco poprawi dostępność komunikacyjną Bielska-Białej – zarówno w wymiarze regionalnym, jak i ogólnopolskim.

Głównie dlatego, że nowa trasa przejmie znaczą część ruchu tranzytowego i dojazdowego, który obecnie obciąża ulice miasta – zwłaszcza wspomniane ul. Wyzwolenia i Witosa.

– To inwestycja, która nie tylko zwiększy komfort podróżowania, ale także wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na drogach oraz skróci czas przejazdu między ważnymi punktami regionu – przekonuje Ficoń.

Krótsza jazda i większy komfort mieszkańców

Zyskają również sami mieszkańcy miasta, którzy otrzymają lepszy dostęp do drogi ekspresowej, dzięki czemu codzienny dojazd do pracy, szkoły lub innych miejsc w regionie będzie szybszy.

– Odciążenie najbardziej uczęszczanych ulic – takich jak Wyzwolenia, Witosa czy Krakowska – pozwoli również na poprawę jakości życia w tych częściach miasta poprzez redukcję hałasu, emisji spalin oraz zwiększenie bezpieczeństwa pieszych – uważa rzecznik.

Tomasz Ficoń zakłada, że czas przejazdu między Bielskiem-Białą i kluczowymi punktami na trasie – przede wszystkim Krakowem – ulegnie wyraźnemu skróceniu. Gównie wynika to z faktu, że odległości między węzłami na BDI będą wynosić kilkanaście kilometrów a droga będzie poprowadzona jako trasa klasy ekspresowej, co wpłynie na płynność ruchu.

– Zamiast obecnych, często zatłoczonych i narażonych na opóźnienia tras lokalnych, kierowcy będą mieli do dyspozycji szybką i bezpieczną alternatywę – podsumowuje.

BDI to jednak nie wszystko

Władze Bielska-Białej nie patrzą jednak na miasto przez pryzmat jednej inwestycji, nawet tak znaczącej jak Beskidzka Droga Integracyjna. Rzecznik urzędu miasta przekonuje, że dla Bielska-Białej w nadchodzących latach kluczowa będzie budowa Północnej Śródmiejskiej Obwodnicy, która zapewni lepszą komunikację pomiędzy wschodnią i zachodnią częścią miasta.

– Jest to priorytetowe zadanie, którego realizacja umożliwi sprawne przemieszczanie się wewnątrz miasta, jednocześnie odciążając centrum z nadmiernego ruchu samochodowego – tłumaczy.

Dodaje, że istotnym faktem jest to, iż planowana obwodnica będzie połączona z drugim ważnym przedsięwzięciem infrastrukturalnym - Centrum Przesiadkowym - które stanie się nowoczesnym węzłem komunikacyjnym łączącym transport drogowy, kolejowy i autobusowy.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ruszają prace nad  przebudową wylotówki z Radomska

Drogi i autostrady

Ruszają prace nad przebudową wylotówki z Radomska

Damian Kelman 30 marca 2025

Umowa na rozbudowę DK92

Drogi i autostrady

Umowa na rozbudowę DK92

Damian Kelman 31 marca 2025

Wybrano wykonawcę pierwszego odcinka drogi do elektrowni jądrowej

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kraków planuje remont estakady Rozwadowskiego

Drogi i autostrady

Kraków planuje remont estakady Rozwadowskiego

Damian Kelman 05 marca 2025

Przełom ws. Beskidzkiej Drogi Integracyjnej?

Drogi i autostrady

Przełom ws. Beskidzkiej Drogi Integracyjnej?

Damian Kelman 04 stycznia 2025

Pozostałe z wątku:

Ruszają prace nad  przebudową wylotówki z Radomska

Drogi i autostrady

Ruszają prace nad przebudową wylotówki z Radomska

Damian Kelman 30 marca 2025

Umowa na rozbudowę DK92

Drogi i autostrady

Umowa na rozbudowę DK92

Damian Kelman 31 marca 2025

Wybrano wykonawcę pierwszego odcinka drogi do elektrowni jądrowej

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kraków planuje remont estakady Rozwadowskiego

Drogi i autostrady

Kraków planuje remont estakady Rozwadowskiego

Damian Kelman 05 marca 2025

Przełom ws. Beskidzkiej Drogi Integracyjnej?

Drogi i autostrady

Przełom ws. Beskidzkiej Drogi Integracyjnej?

Damian Kelman 04 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5